En solig måndag i Oslo

HEJ! Första riktiga arbetsdagen på jobbet är nu avklarad och vi är glada! Mycket glada men även trötta. För er som inte vet jobbar vi, jag och Amanda, på viasat kundservise. Vi tar emot samtal från kunder som har problem, i vårt fall handlar det i början om faktura. Och jag lovar, även om man kan komma och tro något annat så jobbar vi inte tillsammans utan var och en för sig. Jag vid en dator och Amanda vid en. Vi råkar dock sitta bredvid varandra och råkar även ha liknande post-it lappar på datorskärmen, men som sagt, vi är faktiskt två olika personer.

Tillbaka till jobbet som faktiskt är riktigt roligt. Inte minst när man kan återberätta historier från dagens kunder till er. Observera att nästan alla är trevliga om man själv är trevlig, som det brukar med andra ord. Det första jag gör innan första samtalet är att spilla kaffe (har vi nämnt att vi dricker x antal koppar svart kaffe per dag?) på golvet, efter det klickar jag av misstag min första kund mitt i samtalet. Amanda blir snabbt oberättigat utskälld och kallad för svenskjävel, givetvis på norska. Det är ju det, att förstå norska är inte alltid så lätt. Det hände både en och flera gånger under dagen att vi bad kunderna bokstavera sina efternamn, vilket dock inte alls behövde hjälpa. Ett n blir väldigt lätt ett m och en 0 en 9.
Under eftermiddagen har vi tagit vår tredje springtur här i Oslo, den här gången sprang vi vid hamnen. Har även haft ett långt samtal med Sofia över skype! Skönt att höra hennes röst. Vad gör ni andra? Hur mår ni? Vad ska ni göra imorgon? Vad har ni för väder? Vad händer? Vi vill veta allt. Puss


Kommentarer
Postat av: Viola Stark

jag flyttar upp till oslo om två veckor!

2010-09-02 @ 12:21:34
URL: http://violastark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0