Nu ekar det snart!

A: -Fick lite ångest nu när det snart gått en månad sedan förra lönen. Målet, nej kravet är att jag skall lägga undan Xkr varje månad. Från början räckte det med X svenska kronor, men nu är målet X norska kronor vilket innebär att jag lägger undan 12% mer än mitt ursprungliga, redan höga mål. Det innebär också att nu, ca en vecka innan löning, är plånboken lite lättare än förra veckan..
-Kung i baren av Magnus Uggla är plötsligt en låt vars text är lätt att identifiera sig i. "Fasten man svurit aldrig mera äta nudlar ifrån Tokyo"...  Nej, men om ni redan känner mig så vet ni att jag är en pessimist när det handlar om budget. Räknar alltid med att det skall försvinna mer än vad det gör (även i detta fallet).
Har delat upp mitt konto i olika kategorier:

Räkningar: Så fort jag får lönen för jag över pengar till hyra, bredband och en alldeles för stort belopp som skall täcka elräkning plus oväntade utgifter.

Sparkonto: Här skall det var månad placeras X norska kronor som jag inte får röra i Norge.

Resekonto: Platsen där, om jag har varit duktig, överblivna pengar hamnar. Just nu sparar jag till en resa i Januari! Hoppas på att man kan ta en sista-minutenresa till någon varm strand.

Vanliga: Kortkontot

Vill bara berätta att jag både unnar mig och slösar, men målet med Oslo är framför allt att spara ihop en buffert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0