Mögel!

K: "Det brukar vara jag och jag var så nära att börja igen! Det är din tur nu!" Säger Amanda och slänger datorn åt mitt håll. Vi har ju berättat för er att det varit fruktansvärt kallt i vårt rum här i flera veckor, ett problem vi löst genom att ta på oss massvis med kläder. Läs dubbla mysbyxor och trippelt upp med tröjor. I samma veva som det blev kallt märkte vi att det var fuktigt, men tänkte inte mer på det. TILLS NU!

Klart vi har mögel i vårt rum...! Fönsterkarmarna är fuktiga och genom det vita träet smyger sig grönt härligt mögel igenom. Ja, mer behöver väl egentligen inte förklaras, ni lär få upp en bild av hur vi bor. Om inte bjuder vi på en sneakpeak lite längre ner. Det tog inte många sekunder innan Amanda slängde sig mot telefonen och ringde sin mamma, jag satte mig vid datorn och googlade. Mögel kommer tydligen när fuktigheten är för hög, med andra ord så har vi en fuktskada. Kul..

Mammor och pappor, kära vänner, nu kom första dosen av hemlängtan från vårt håll. Inte nog med att vi fryser här i vårt rum, har vi mögel. För en dag känns det inte lika roligt längre.


(notera fukten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0