Mot Koh Samet!

A: Efter tre natter har pa Koh Maak borjar bade Karin och jag fa myror i benen igen. On ar verkligen jattevacker. Det finns inga "riktiga" vagar har utan det ar sand eller grus som galler.
Thailand ar fantastiskt men nagot som verkligen ar apa ar servicen pa restauranger. Igarkvall gick vi ut och at, Karin bestallde ris med kyckling och jag kyckling-blablabla-soppa. Nar Karin bade fatt sin mat och hunnit ata halva kommer servetrisen fram till mig och meddelar mig att dom inte har nagon kyckling kvar?? Hon beklagar inte eller erbjuder mig inte ngt annat. Bara konstaterar att sa ar fallet. Jag valde att ta det med ett skratt och bestallde en frukttallrik istallet.
Men detta hander nastan varje dag och jag tycker att det ar lite latt irriterande. Det ar inte sallan de lagger till en vatten eller som igar lite extra varrullar pa notan.. Man far vara uppmarksam bara.

Nu sitter vi pa hotellet pa Koh Maak och snart ska vi ta en speedboat till fastlandet. Darefter ska vi pa en buss till Koh Samet. Ska bli roligt att rora pa sig och se nagot nytt!

Manga Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0