Första dygnet i Oslo

Hej hej! Nu har vi tillbringat lite mer än ett dygn i Oslo, en stad som kommit att visa sig från sin bästa sida med strålande sol och trevliga människor! Vi bor just nu tillfälligt med tre killar vi aldrig hade träffat fram tills igår, och som verkligen har kommit att rädda oss när alla vandrarhem visade sig vara fulla dagen innan vi skulle åka. Likaså Lena som ringde sin son Mark som ringde sin kompis Amir, som jag sedan ringde och för att göra en lång historia kort så är vi här med tak under huvudet och otroligt tacksamma!

 

 

Igår gick vi en promenad vid Ackers Brygge sedan mötte vi upp killarna för att kolla på fotboll innan vi gick hem igen. På kvällen trängde vi ihop oss i soffan och kollade på The Karate Kid innan jag och Amanda somnade på kanske världens skönaste luftmadrass.

 

Idag var första dagen på jobbet. Vi har utbildning hela veckan och jag pratar både för Amanda och mig själv när jag säger att det snurrar en del. Nytt land, nytt språk, ny miljö, nya människor, nytt jobb! Det är verkligen hur kul som helst, vi trivs hur bra som helst och vill för allt i världen inte hem! I alla fall inte än. Ha de göy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0