20 vi i ett och samma inlägg

Hejhej! Snart har vi varit en vecka i Oslo, en stad som mer och mer växer i våra ögon. Samtidigt som tiden går fort känns det som om vi har varit här mycket längre. Det går inte en dag utan att vi skrattar ikapp! Något killarna i huset lagt märke till... häromdan när vi bakade bullar kom Monde in och frågade om vi levde. Vi hade nämligen inte skrattat på några minuter ;)



Idag är det fredag och vi hade vår sista dag på utbildningen. På måndag börjar vi jobba på viasat kundsupport :) Något vi verkligen ser fram emot. På bara några dagar har jag och Amanda blivit vi, från två personer till en. Lyckades bevisa det på jobbet häromdan när jag pratade med en tjej som jobbade där. "Vi klippte oss innan vi åkte för vi tyckte att vi hade så slitet hår!" Sekunden efter när jag insåg vad jag precis hade sagt började vi skratta ikapp, eller jag menar, jag och Amanda skratta ikapp!

Tog en kvällspromenad vid Ackers Brygge, vårt lilla smultronställe. Satt på bryggan och lyssnade på musik från en konsert vid fästningen. Jättemysigt fram tills vi skulle gå och märkte att jag satt mig i fågelbajs... Amanda tyckte det var jättekul... Jag med för en stund!






TILL SIST, såg att Amanda pikade mig lite imorse..... Hon får gärna tro att hon kommer undan ;) Men ikke, vi tar det en annan dag. Och just det, vi var på skatteverket igår och ansökte om skattekort och norskt personnummer. Så snart är allt på plats. Tills vidare, ha de göy! Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0