Svennebanan(jävel!)

Sverige. Jantelagen, ABBA, Älgar, Vackra människor, Midsommarafton, IKEA, Vodka, Skarsgård, Jämnställdhet, Pippi.

Idag blev jag kallad svensk som om det vore ett skällsord. 
En vanlig dag på jobbet innehåller mestadels glada och trevliga kunder, men så är det de där 2-3 kunderna som bara förstör hela din dag.. om man låter dem! Man ska se dem som utmaningar istället. -Här är en missnöjd gubbjävel, men när JAG hjälpt honom skall han inte ha någonting att klaga på! 

När jag lyfte luren för 60onde gången idag var det en rosenrasande norrman som skrek ifrån andra änden luren. Det tog mig 5 minuter att bara få honom att sluta gapa om hur länge han fått vänta och om hur inkompetenta alla svenskfan var. Efter 20 minuter fyllda av häftiga argumentationer och försök att lugna ner kunden hade jag (med hjälp av coachen vid datorn) fixat det kunden ville och han bad om ursäkt för att ha hoppat på mig som han gjort.
Även om samtalet slutade bra, skakade jag när jag väl lagt på luren. Energisugare som tror att man är en robot som han bara kan avreagera sig på. Men när han lade på hade han fan -ingenting att klaga på!










Imorgon flyttar vi härifrån!!! härligt och tråkigt.. men ska bli gött att äntligen få packa upp våra väskor!!'

åh, en rolig sak jag råkade säga när jag avslutade ett samtal var -puss&kram!
kunden svarade -Vah??
jag slängde på luren, pionröd i ansiktet och skrattade ikapp med Karin!

En ganska bra dag iallafall! :D

Ha det GÖY!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0