En möjlighet

K: Okej, då var man hemma igen. Tog bussen hem i måndags morse efter en minihelg i Göteborg och gick direkt till jobbet för en lång dag. Väl hemma öppnade vi dörren till ett rum som nu är så mysigt att man nästan inte vill gå härifrån. Tack för det mamma och pappa! Mina föräldrar var nämligen här i lördags för att kolla hur vi har det. Sedan åkte vi med dom i bilen hem för att i lördags fira Sofia, men det vet ni ju redan. Det har hur som helst varit en väldigt mysig helg!

Det jobbiga med att åka hem är att man ser det man inte har här. Vi har snart varit här i tre månader. Det har varit tre otroligt bra månader och fler kommer det bli. För bara några dagar efter att vi kommit hem till vår lilla lånestad känns allting bättre. Man slutar att jämföra då och nu, för det går inte. Göteborg kommer alltid vara hemma men Oslo är vårt hem nu och staden som ger oss alla dessa fantastiska möjligheter. I snart tre månader har jag fått möjligheten att stå på egna ben, flytta hemifrån till en ny stad, börja på ett nytt jobb, träffa nya människor, lära mig ett nytt språk, visa för mig själv att jag klarar av det och sist men inte minst, möjligheten att lära känna och dela den här resan med en människa som alltid kommer ha en speciell plats. En möjlighet som jag har tagit och det ångrar jag inte för en sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0