Får man bjuda dig på middag?


Den här veckan är vår fjärde vecka på jobbet, vilket innebär att vi snart har varit här i en månad! Det går inte en dag utan att jag tänker på hur bra vi har det, att vi faktiskt bor här nu! Det är en fantastisk känsla fylld av spänning!

Angående jobbet så hände det en rolig sak idag. En man ringer och hör att jag är svensk, frågar om jag vill att han ska prata svenska eller norska. Det slutar med att han pratar svenska och brer på med Göteborgska för jag kommer därifrån. Det är ett bra samtal, kanske lite för bra tycker mannen, som mot samtalets slut frågar när jag kommer till Bergen. Om han inte skulle kunna få bjuda mig på middag? Hur svarar man på det, utan att vara för personlig? Jag jobbar ju trots allt. Ett skratt och tack men nej tack dög gott och väl för Morgan i Bergen som hade velat bjuda mig på middag. Som sagt, tack men nej tack!

För mig är Oslo uppskattning. Jag uppskattar att jag har ett jobb jag tycker om. Att jag delar ett underbart fint rum med en fin tjej. Att jag klarar mig själv! Oslo är bra, nästan för bra. Ni får komma hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0