Snart dags!

A -Hej igen! Efter att ha fått lite skäll av kära Gabriella sitter jag åter vid tangentbordet. Vill ni veta vad som händer i vår otroligt händelserika vardag? Jag har lite svårt att hålla igång skrivandet eftersom jag själv inte tycker att det finns något att skriva om, men här kommer lite saker som vi haft för oss den senaste tiden:

Vi ska ju som sagt till Thailand om 8 dagar och även om vi denna gången lovat oss själva att vi ska vara "spontana" finns det massor som man trotts allt kan förbereda (och fortfarande vara spontan).

-I måndags var Karin och jag på Sveriges ambassad i Oslo. Jag tyckte att det skulle bli jätteroligt att se vår ambassad och hade höga förväntningar på hur den skulle se ut. Vi har nämligen beundrat många andra ambassader här i Oslo som alla ser ut såhär:



Men det klart att den svenska mer liknar ett gammalt församlingshem:


Här var vi och hämtade ut mitt efterlängtade pass!

- I tisdags var vi också duktiga. Började dagen på skattemyndigheten där vi spenderade hela morgonen i kö.. Det var dags för nya skattekort för 2011 (Om någon frågar kommer vi flytta hem till Sverige över februari). Därefter  gick vi vilse letades vi efter en läkarmottagning. Karin var som ett litet barn när det var dags att få sprutan. Hon slutade andas och kramade min hand tills den blev alldeles blå. Men det gick bra och Karin överlevde.

- På torsdagen kände vi att det var dags för klippning. Vi var dock lite snåla och resultatet blev kanske inte som vi tänkt. Jag ville skojja till håret och bad om lite ljusa slingor. Lite måste betyda mycket på norska för när jag gick därifrån var jag blond!!

- Fredagen jobbade vi extra, lördagen jobb och bara mys hemma, idag har vi fikat med Jennie efter lite extratid på jobbet.

(Vi är inte riktigt så tragiska som vi låter, vi var faktiskt på löningspils förra fredagen. Hade galet roligt och efter ett felaktigt val av bussar var vi åter hemma vid 06:00. Det är inte ju så lätt att gå ut här i Norge, då det är 20 överallt.. Så falskleg?? Är inte riktigt där ännu, men man skall aldrig säga aldrig..)

Just nu längtar jag något otroligt efter värmen och vill bara fly iväg! Jag ska sola och bada, ta massager och bara ha det toppenbra!! ÅHHHH SNART ÅKER VI!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0